روغن سوزی خودرو و بخار روغن+طریقه ی مصرف مکمل روغن ( راهکارها و درمان و پرسشهای متداول)
برای یک خودروی روغن سوز چکار باید انجام داد تا موتور باز نشود یا مثلا فعلا زمان کافی برای تعمیر موتور نیست یا حتی بودجه ی کافی؟
در اینگونه موارد که تعمیر اساسی نمیخواین انجام بدین و صرفا استفاده ی بیشتر از شرایط موجود خودرو هست ، استفاده از چند مکمل روغن ارجهیت دارد و مشکل را بصورت تقریبا کامل یا تا حد زیادی مرتفع می کند.
چندین روش امتحان شده و هرکدوم از روشها مزیت و معایبی دارد
در تمامی روشها باید ابتدا میزان جرم داخل موتور را بررسی کرد و نسبت به تمیز کردن موتور اقدام کرد و سپس از مکملهای مرتبط استفاده کرد.( پکیج در مانی رفع روغن سوزی خودرو -تمامی مکمل ها و افزودنی ها)
مرحله ی اول:
1-استفاده از محلولهای امن و بی خطر جرم گیر موتور است مانند موتور شوی امزویل یا راونول(کلیک کنید)
در اکثر مواقع با انجام فلاش موتور ( تمیز کردن داخل موتور )که کاملا بی خطر و سیف هست مشکل روغن سوزی بصورت همیشگی برطرف می شود.
در موتورهای با جرم زیاد ، مقدار 120 سی سی از محلول فلاش برای هر 4 لیتر حجم روغن موتور رو پیمانه کرده( هر لیتر روغن 30 سی سی محلول فلاش) و قبل از 150 کیلومتر آخر پیمایش که برای تعویض روغن مراجعه می کنید ، ( مثلا هر 5 هزارکیلومتر روغن را تعویض می کنید ، در کیلومتر 4 هزار و 850 به موتور اضافه کرده و بعد از 150 کیلومتر پیمایش روغن را بهمراه فیلتر تعویض کنید)
بسته به میزان جرم تا 3 دفعه تکرار کنید ، دفعه ی اول که در 150 کیلومتر آخر استفاده کرده اید ، دفعات بعدی از همان اول که روغن نو میریزید ، مقدار 30 سی سی به ازای هر لیتر روغن اضافه کرده و روغن را در 2هزار کیلومتر تعویض کنین و دفعه ی سوم در 3500 کیلومتر تعویض کنید.
در بعضی از کیسها ، تمام قوطی محلول راونول(کلیک کنید) برای یک خودرو استفاده شده و مسافت 50 تا 70 کیلومتر با دور موتور زیر 3500 توصیه شده و بدلیل خاصیت محافظتی که فقط این محلول شستشو دارد ، مشکل روغن سوزی خیلی سریع و کم هزینه به صورت دایمی رفع شده است.
در صورتی که مشکل حادتر بود و هنوز روغن سوزی وجود داشت به سراغ نسخه های زیر می رویم.
بعد از انکه جرمهای موتور از بین رفت ، اکنون نوبت به استفاده از مکمل های مخصوص اینکار هست.
روش اول و اقتصادی:
با تمیز شدن موتور با تعویض روغن و ریختن روغن نو و تعویض فیلتر روغن ، از 2 مکمل ( کلیک کنید) باهمدیگه استفاده کنید.پس از طی 1000 کیلومتر نتایج خوبی ظاهر می شود.
روش دوم و حرفه ای :
2 مکمل را استفاده کنید و بعد از 1000 کیلومتر پیمایش نگاه کنید وضعیت موتور در چه حالی هست اگر نتایج خوبی ظاهر شده و دود آبی خیلی کم شده است واکسن یاداور لوب تک را به اتومبیل اضافه کنید و پس از تعویض روغن در 4 یا 5 هزار کیلومتر از مکمل های سرامیکی استفاده کنید.
هر 2 روش کارامد هست و بسته به شرایط کارکرد موتور و فرسوده شدن آن نتایج مثبت خوبی دارد.
هرچند استفاده از روش دوم درمان قطعی در مواردی که خیلی وضعیت خودرو بحرانی نشده باشد ، رخ خواهد داد . کلا موتور خوب می شود بدون باز کردن موتور.
در مورد استفاده از مکمل های روغن توصیه می شود ، تمامی مکملها مستقیم به روغن کارتر برسند و با استفاده از کاغذ معمولی و درست کردن قیف و گذاشتن بر روی گیج روغن ، اینکار انجام پذیر است تا مکمل بالای سرسیلندر نماند.
طریقه ی استفاده از مکمل روغن( هر نوع مکملی به شرح زیر است)
1- ابتدا موتور باید گرم باشد چه در تعویض روغنی هستید یا داخل پارکینگ خانه و مهم نیست موتور خاموش باشد یا روشن
2- مکمل یا مکملهای روغن را توسط قیف کاغذی از طریق گیج به داخل روغن بریزید و اگر مکملی غلظت بالا داشت و ناچار مجبور به اضافه کردن آن از طریق محل ریختن روغن بالای سر سیلندر بودید ، موتور را به مدت 20 دقیقه روشن نگه دارید تا مکمل در بالای سرسیلندر تجمع پیدا نکند
3- می توانید مقداری روغن کمتر بریزید و نیم لیتر آخر کار روغن را نگه داشته و مکمل را داخل ظرف روغن ریخته و بهم بزنید و سپس به داخل موتور با خیال راحت بریزید که هم قاطی شده است و هم بالای سرسیلندر نمی ماند.
کم کردن طبیعی روغن در موتور به چه معناست؟
مصرف روغنی که ممکن است برای یک خودرو طبیعی در نظر گرفته شود، ممکن است برای خودروی دیگری بیشاز حد باشد. به طور کلی، هرچه موتور یک خودرو کارکرد بیشتری داشته و فرسودهتر باشد، مصرف روغن آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولاً مصرف یک کوارت (حدود ۰٫۹ لیتر) روغن در هر ۳,۰۰۰ مایل (4هزار و 800 کیلومتر) طبیعی است، اما بهترین کار این است که محدودیتهای مصرف روغن را با سازنده خودرو تأیید کنید.
فایل روبرو مسائل مرتبط با مکانیک را توضیح میدهد که میتوانند منجر به کم کردن روغن شوند: فایل مربوط به کم کردن روغن در موتور( کلیک کنید)