نیامدن برق از دلکو به شمع: نحوه آزمایش + 6 علت( در خودروهای کلاسیک )
هیچ جرقهای از شمع زده نمی شود مگر اینکه از دلکو مشکلی وجود داشته باشد آنهم به دلایل بالقوه بسیار. اگر این وضعیت فعلی شما را توصیف می کند، ممکن است تعجب کنید - بهترین راه برای آزمایش اینکه آیا دلکو مشکل دارد چیست؟ و اگر دلکو نباشد، چه چیز دیگری می تواند باشد؟ در این مقاله، ما به این سؤالات پاسخ خواهیم داد و به چند سؤال متداول مرتبط با دلکو نگاهی خواهیم انداخت.
این مقاله شامل:
نیامدن برق از دلکو به شمع:
نحوه آزمایش دلکو و آمدن برق به شمع:
6 علت بالقوه این مشکل و 3 سؤال متداول
دلکو چیست؟
هزینه تعویض دلکو چقدر است؟
راه حل برای جایگزینی دلکو چیست؟
بیایید شروع کنیم!
نیامدن برق از دلکو به شمع:
نحوه آزمایش :
مجموعه ای از عوامل می توانند باعث ایجاد این مشکلات شوند. به این ترتیب، ضروری است که با تعیین اینکه آیا دلکو باعث ایجاد مشکل شده است یا نه کار را شروع کنیم. توجه داشته باشید که دلکو یک قطعه کاملاً پیچیده از تجهیزات است که دسترسی به آن دشوار است. اگر از جدا کردن قطعات مختلف برای دسترسی به مشکل راحت نیستید، اجازه دهید یک مکانیک حرفه ای آن را مدیریت کند.
قبل از شروع آزمایش، مطمئن شوید که باتری ماشین شما کاملاً شارژ شده است، و یک جفت دیگر در نزدیکی خود دارید. سپس: با برداشتن فیوز یا رله پمپ بنزین، سیستم سوخت را غیرفعال کنید. یک تستر شمع را به ترمینال آن وصل کنید و نوک شمع را روی یک قطعه فلزی روی موتور ارت کنید. سپس، از کسی بخواهید موتور را بچرخاند و به دنبال جرقه باشید. اگر جرقه یا جرقه ضعیفی وجود نداشته باشد، مرحله بعدی تعیین دلیل است.
نیامدن برق از دلکو به شمع: 6 علت بالقوه اگر موتور شما استارت میخورد اما روشن نمیشود، به احتمال زیاد به این دلیل است که جرقه خوبی تولید نمیکند یا به سادگی جرقه نمیزند. با این حال، دلایل بسیار می تواند باعث این مشکل شود. در اینجا شش مورد از رایج ترین آنها آورده شده است:
1. کثیف یا خورده شدن درپوش دلکو
درپوش دلکو نقطه شروع خوبی است. درپوش را باز کنید و از تمیز بودن داخل و خارج مطمئن شوید. روی سطح نباید فرسایش ایجاد شود و نقاط شلیک عاری از زنگ زدگی و پوسیدگی باشند. در حالی که آنجا را نگاه می کنید، بررسی کنید که روتور، بازوی روتور و دکمه روتور به خوبی کار می کنند. روتور دلکو معیوب می تواند ولتاژ سیم پیچ را کوتاه کند و در نتیجه اتصال معیوب در ترمینال کلاهک ایجاد شود - که می تواند منجر به احتراق ناقص در شمع ها شود. از تمیز بودن هر نقطه روتور اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر، کندانسور دلکو ممکن است مشکل داشته باشد.
2. معیوب بودن سنسور موقعیت میل لنگ
سنسور موقعیت میل لنگ موقعیت و سرعت چرخش میل لنگ را کنترل می کند. بدون سنسور میل لنگ، ماژول کنترل موتور (ECM) نمی داند چه زمانی انژکتورهای سوخت را روشن کند و شمع ها را مشتعل کند. وقتی سنسور میل لنگ شروع به کار می کند، نمی تواند اطلاعات صحیح را به ECM برساند. به این ترتیب، سنسور معیوب اغلب به صورت عدم روشن شدن در استارت زدن ، خود را نشان میدهد، اما نگرانکنندهتر، میتواند باعث از کار افتادن موتور در هر سرعتی شود. با جستجوی یک سیم خورده، شل و شکسته از ماژول کنترل پیشرانه شروع کنید. اگر سنسور موقعیت میل لنگ به ECM سیگنال ندهد، سوخت به انژکتورها نمی رسد.
3. وجود مشکلاتی در سوکتهای کوئل
سوکتهای کوئل یا کوئل ها، جریان الکتریکی وارد شده به سیم پیچ احتراق ( کوئل ) را مدیریت می کند، که سیم پیچ ، ولتاژ لازم برای تولید جرقه ی شمع ها را تولید می کند. اگر سوکتها آسیب دیده باشند یا سولفاته شده باشند ، خودروی شما گهگاه خاموش و روشن می شود. اگر سوکت به طور کلی از کار بیفتد، جرقه ضعیفی ایجاد می کند و خودرو روشن نمی شود. بررسی کنید که آیا سوئیچ و پایانهها زنگزدگی ندارند یا خیر و در صورت لزوم، وایرهای شمع آسیب دیده یا شکسته را تعویض کنید. از طرف دیگر، می تواند یک سوکت کاملا معیوب باشد. یک راه ساده برای تست سوکت این است که خودرو را 30 دقیقه در حالت آرام قرار دهید و سپس با یک پیچ گوشتی به سوکت بزنید. اگر ماشین متوقف شد و موتور خاموش شد ، این یک پیشنهاد قوی است که سوکت کوئل شما معیوب است.
4. مشکلات سیم پیچ در داخل دلکوهایی که پلاتین ندارند
سیم پیچ در داخل دلکو قرار می گیرد و سیستم احتراق را برای تولید جرقه فعال می کند. به این ترتیب، اگر مشکلی در سیم پیچ وجود داشته باشد، می تواند راه اندازی خودروی شما را دشوار کند. سیگنال ممکن است در سیم پیچ قدیمی یا خراب به طور متناوب قطع شود و باعث از کار افتادن موتور شود. بسته به میزان فرسودگی سیم پیچ ، ممکن است بتوانید وسیله نقلیه را دوباره روشن کنید. در حالی که توزیع کننده را بررسی می کنید، مطمئن شوید که مقاومت سیم پیچها بالاست و همانطور که باید کار می کند. مقاومت بالا جریان الکتریکی را که به سیستم جرقه زنی می گذرد تثبیت می کند و به جلوگیری از استهلاک بیشتر کمک می کند.
5. کویل معیوب
کوئل یک پالس ولتاژ بالا را به شمع ها تولید و ارسال می کند. یکی از نشانه های بارز کوئل معیوب، خاموش شدن ناگهانی موتور پس از چند دقیقه کارکردن است. این اغلب به این دلیل اتفاق میافتد که کویل خیلی داغ است، یا به این دلیل که کویل معیوب دارید یا یکی دیگر از قطعات معیوب است